Profilaktyka i opieka koordynowana na wsi

Konkurs „Przychodnia Przyszłości” Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym finalistą Konkursu „Przychodnia Przyszłości”

Nasza innowacja polega na aktywnym objęciu pacjentów programami profilaktycznymi (program profilaktyki Chorób Układu Krążenia, Profilaktyka40+) oraz aktywnym objęciu opieką koordynowaną wszystkich pacjentów przychodni z chorobami z zakresu opieki koordynowanej. Głównym celem rozwiązania jest agregacja świadczeń POZ i stworzenie procesu, w którym wysokiej jakości usługi świadczone są kompleksowo. ??

Znaczna część pacjentów kwalifikuje się do udziału we wszystkich projektach, dlatego stworzyliśmy wspólną listę pacjentów, uwzględniającą kwalifikacje do działań profilaktycznych i koordynacyjnych. Po 7 miesiącach od wdrożenia innowacji osiągnęliśmy: ??

  • Objęcie pacjentów programem profilaktyki ChUK: >74% ??
  • Objęcie pacjentów programem Profilaktyka40+: 51% ??
  • Objęcie >700 pacjentów opieką koordynowaną ??‍⚕️

Efektem wdrożenia innowacji jest zadowolenie pacjentów:

  • Ankieta satysfakcji: >98% pacjentów jest zadowolona z opieki medycznej i poleciłaby naszą przychodnię innym ??
  • Ilość nowych deklaracji: w ciągu 7 ostatnich miesięcy (od wdrożenia rozwiązania) populacja zwiększyła się o ok. 13% pacjentów ??
  • Wzrost bezpieczeństwa opieki: objęcie opieką czynną w koordynacji >700 pacjentów ??
  • ChUK: wykrycie na wczesnym etapie wysokiego ryzyka sercowo-naczyniowego ❤️?

Personel docenia zmianę. Lekarze specjaliści i rezydenci zwracają uwagę na pracę według planu opieki, większe możliwości diagnostyczne, system premiowy oraz mniej wizyt przypadkowych. Liczba wizyt zmniejszyła się o ok. 10%, a porad receptowych o 70% w porównaniu z analogicznymi okresami ubiegłych lat. Zaoszczędzony czas umożliwia lepszą opiekę nad pacjentami z chorobami przewlekłymi. ??

Koordynator zarządza terminarzem wizyt i Indywidualnymi Planami Opieki. Pacjenci nie dzwonią o powtórzenie recept i skierowanie na badania, bo mają dostęp do leków między wizytami, a badania są regularne, zgodnie z EBM. Umożliwia to planowanie z wyprzedzeniem grafiku personelu, usług zewnętrznych (konsultacje kardiologiczne), zakupów sprzętu (np. Holter RR, aparat USG), wykorzystania budżetu opieki koordynowanej, zwiększając rentowność placówki. ???

Wdrożenie naszej innowacji jest możliwe w małym i dużym POZ. ??

Aby zacząć, potrzebne jest:

  • Zarządzanie zmianą: ustalenie nowych zadań, ról w zespole, sposobów weryfikacji, zatrudnienie koordynatora, ułożenie jego pracy i mierników efektywności. ??
  • Uporządkowanie populacji po kodach ICD-10. ??
  • Stworzenie listy pacjentów do objęcia opieką koordynowaną i zaproszenia do udziału w profilaktyce. ??
  • Uruchomienie centrali telefonicznej do generowania raportów. ??
  • Udzielanie regularnego feedbacku zespołowi i bieżąca analiza rozwiązań. ??
Subscribe
Powiadom o
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Gość
Maciek
02 sie 2023 10:41

Super projekt i gratuluję wyniku realizacji PPChUK – te 74% wyglądają imponującą w zestawieniu z tym, że dla całego kraju zaledwie 3,5% upoważnionych korzysta z programu

Gość
Adam
18 wrz 2023 09:58
Reply to  Maciek

Dziękujemy za miłe słowa 🙂

NIL IN SUMMIT

Konkurs

O nas

Grupy robocze

Ludzie

Partnerzy

Aktualności

Kontakt