Wiedza

Dla lekarzy, którzy chcą budować nową, lepszą przyszłość 🚀

szkolenie

Case Study: Jak z wykorzystaniem istniejących danych medycznych, przeciwdziałać ostrym zespołom tj. zawał czy udar.

Wykład: Znaczenie wczesnego wykrywania i przeciwdziałania ostrym zespołom

Wykładowca: Katarzyna Starosławska

Ponad 20 lat doświadczenia zawodowego, zarówno w dużych korporacjach, jak i startupach. Prowadziła również własną firmę. Specjalizuje się w rynku opieki zdrowotnej od 15 lat, z czego 12 w innowacjach, budowaniu marki i rozwoju w dziedzinie opieki zdrowotnej i technologii. Od 12 lat doradza startupom. Ma doświadczenie w pracy z rządem, stroną publiczną, KOL's & HCP, CRO, Pharma & Medtech. Katarzyna posiada tytuł MBA - Zarządzanie opieką zdrowotną

Program:

1. Przedstawienie znaczenia wczesnego wykrywania i przeciwdziałania ostrym zespołom takim jak zawał czy udar

2. Omówienie możliwości wykorzystania istniejących danych medycznych w procesie zapobiegania tym zespołom

3. Przedstawienie różnych źródeł danych medycznych, takich jak bazy pacjentów, wyniki badań i diagnozy

4. Omówienie metod wykorzystania tych danych w identyfikacji pacjentów narażonych na ryzyko wystąpienia ostrych zespołów

5. Wyjaśnienie sposobów gromadzenia, przechowywania i analizowania danych medycznych

6. Przykłady tworzenia planów interwencyjnych w oparciu o istniejące dane medyczne

7. Przedstawienie sposobów, w jaki analiza danych medycznych może pomóc w optymalizacji procesów opieki zdrowotnej

8. Wdrażanie rozwiązań opartych na danych medycznych

Czytaj całość
Wykład: Znaczenie wczesnego wykrywania i przeciwdziałania ostrym zespołom

Wykładowca: Katarzyna Starosławska

Ponad 20 lat doświadczenia zawodowego, zarówno w dużych korporacjach, jak i startupach. Prowadziła również własną firmę. Specjalizuje się w rynku opieki zdrowotnej od 15 lat, z czego 12 w innowacjach, budowaniu marki i rozwoju w dziedzinie opieki zdrowotnej i technologii. Od 12 lat doradza startupom. Ma doświadczenie w pracy z rządem, stroną publiczną, KOL’s & HCP, CRO, Pharma & Medtech. Katarzyna posiada tytuł MBA – Zarządzanie opieką zdrowotną

Program:

1. Przedstawienie znaczenia wczesnego wykrywania i przeciwdziałania ostrym zespołom takim jak zawał czy udar

2. Omówienie możliwości wykorzystania istniejących danych medycznych w procesie zapobiegania tym zespołom

3. Przedstawienie różnych źródeł danych medycznych, takich jak bazy pacjentów, wyniki badań i diagnozy

4. Omówienie metod wykorzystania tych danych w identyfikacji pacjentów narażonych na ryzyko wystąpienia ostrych zespołów

5. Wyjaśnienie sposobów gromadzenia, przechowywania i analizowania danych medycznych

6. Przykłady tworzenia planów interwencyjnych w oparciu o istniejące dane medyczne

7. Przedstawienie sposobów, w jaki analiza danych medycznych może pomóc w optymalizacji procesów opieki zdrowotnej

8. Wdrażanie rozwiązań opartych na danych medycznych

Czytaj całość
konkurs Przychodnia przyszłości

Doctor.One

Projekt: Doctor.One - następnym finalistą konkursu ,,Przychodnia Przyszłości" ??‍⚕️

Doctor.One to zarejestrowany w 2021 roku polski podmiot medyczny, który pozyskał do tej pory 12 mln PLN od polskich i międzynarodowych inwestorów na rozwój unikalnego podejścia do stałej opieki medycznej przywracającej zaufaną relację lekarz-pacjent. W 2022 r. został uznany za najlepszy startup medyczny podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. ??

Doctor.One to bezpieczny komunikator medyczny zastępujący nieformalną komunikację SMSową, mailową i w Social Media, dzięki któremu lekarze są w kontakcie wyłącznie ze swoimi stałymi pacjentami, których znają z wizyt stacjonarnych. Kontakt między lekarzem i pacjentem odbywa się asynchronicznie podczas codziennego wyznaczonego przez lekarza „wirtualnego obchodu”. ??

Aplikacja daje przestrzeń lekarzom do całościowej opieki nad pacjentami z chorobami przewlekłymi, ale też pozwala na rozwiązywanie spraw doraźnych, porządkując komunikację z pacjentami poza gabinetem i wynagradzając lekarza w modelu subskrypcyjnym. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi w bezpiecznym komunikatorze medycznym, przywracamy zaufaną relację lekarz-pacjent by skuteczniej utrzymywać ludzi w zdrowiu. W Doctor.One lekarz może skupić się na efektywnym i długofalowym dbaniu o zdrowie pacjentów, których zna, a pacjent może w każdej chwili napisać do swojego zaufanego lekarza. ?

Wyróżnienia i Nagrody ??

  • Zwycięzca Start-up Challenge w kategorii „Health” na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
  • Zwycięzca konkursu „Nephrohero”, organizowanego przez Warsaw Health Innovation Hub, Agencję Badań Medycznych i EIT Health
  • Finalista programu InCredibles Sebastiana Kulczyka
  • „Orzeł innowacji” Magazynu Rzeczpospolita 2022 - wyróżnienie jako „Startup z potencjałem Polska-Świat”
  • Most Promising Polish Startups 2022 (EU Startups)
  • HIMSS Lisbon 2023 - Nominee Best Digital Health Startup Pitch - jedyny startup z Europy Centralnej i Wschodniej nominowany do Top 20
  • Laureat Innowacyjny Startup w kategorii Health 2023
  • Finalista konkursu Naczelnej Izby Lekarskiej “Przychodnia Przyszłości” 2023 - za innowacje w opiece ambulatoryjnej
Czytaj całość

Projekt: Doctor.One – następnym finalistą konkursu ,,Przychodnia Przyszłości” ??‍⚕️

Doctor.One to zarejestrowany w 2021 roku polski podmiot medyczny, który pozyskał do tej pory 12 mln PLN od polskich i międzynarodowych inwestorów na rozwój unikalnego podejścia do stałej opieki medycznej przywracającej zaufaną relację lekarz-pacjent. W 2022 r. został uznany za najlepszy startup medyczny podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. ??

Doctor.One to bezpieczny komunikator medyczny zastępujący nieformalną komunikację SMSową, mailową i w Social Media, dzięki któremu lekarze są w kontakcie wyłącznie ze swoimi stałymi pacjentami, których znają z wizyt stacjonarnych. Kontakt między lekarzem i pacjentem odbywa się asynchronicznie podczas codziennego wyznaczonego przez lekarza „wirtualnego obchodu”. ??

Aplikacja daje przestrzeń lekarzom do całościowej opieki nad pacjentami z chorobami przewlekłymi, ale też pozwala na rozwiązywanie spraw doraźnych, porządkując komunikację z pacjentami poza gabinetem i wynagradzając lekarza w modelu subskrypcyjnym. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi w bezpiecznym komunikatorze medycznym, przywracamy zaufaną relację lekarz-pacjent by skuteczniej utrzymywać ludzi w zdrowiu. W Doctor.One lekarz może skupić się na efektywnym i długofalowym dbaniu o zdrowie pacjentów, których zna, a pacjent może w każdej chwili napisać do swojego zaufanego lekarza. ?

Wyróżnienia i Nagrody ??

  • Zwycięzca Start-up Challenge w kategorii „Health” na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
  • Zwycięzca konkursu „Nephrohero”, organizowanego przez Warsaw Health Innovation Hub, Agencję Badań Medycznych i EIT Health
  • Finalista programu InCredibles Sebastiana Kulczyka
  • „Orzeł innowacji” Magazynu Rzeczpospolita 2022 – wyróżnienie jako „Startup z potencjałem Polska-Świat”
  • Most Promising Polish Startups 2022 (EU Startups)
  • HIMSS Lisbon 2023 – Nominee Best Digital Health Startup Pitch – jedyny startup z Europy Centralnej i Wschodniej nominowany do Top 20
  • Laureat Innowacyjny Startup w kategorii Health 2023
  • Finalista konkursu Naczelnej Izby Lekarskiej “Przychodnia Przyszłości” 2023 – za innowacje w opiece ambulatoryjnej
Czytaj całość
VideoCamera
podcast

? inTALK odc. 9. Testowanie i wdrażanie innowacji z lekarzami

Zapraszamy na już 9 odcinek podcastu InTalk. pt. ,, Testowanie i wdrażanie innowacji z lekarzami"

W dzisiejszym odcinku pragniemy przybliżyć Wam istotne zagadnienia związane z procesem testowania i wdrażania innowacji we współpracy z lekarzami. Wprowadzając nowe technologie, procedury czy narzędzia do środowiska medycznego, niezwykle ważne jest zapewnienie, że są one skuteczne, bezpieczne i przynoszą wartość dla pacjentów oraz personelu medycznego.

? Projekt realizowany był w partnerstwie z portalem medycznym Esculap.com
Czytaj całość
Zapraszamy na już 9 odcinek podcastu InTalk. pt. ,, Testowanie i wdrażanie innowacji z lekarzami”

W dzisiejszym odcinku pragniemy przybliżyć Wam istotne zagadnienia związane z procesem testowania i wdrażania innowacji we współpracy z lekarzami. Wprowadzając nowe technologie, procedury czy narzędzia do środowiska medycznego, niezwykle ważne jest zapewnienie, że są one skuteczne, bezpieczne i przynoszą wartość dla pacjentów oraz personelu medycznego.

? Projekt realizowany był w partnerstwie z portalem medycznym Esculap.com
Czytaj całość
konkurs przychodnia przyszłości

Triaż POZ

Projekt Triaż POZ

Naszym kolejnym finalistom konkursu "Przychodnia przyszłości" został projekt "Triaż POZ"

???‍⚕️ To innowacyjna procedura triażowa w POZ, usprawniająca przyjmowanie pacjentów i zarządzanie ich opieką. Pacjenci są kwalifikowani do różnych grup przed wizytą u lekarza, co determinuje termin przyjęcia i dalszy proces opieki. Procedura triażowa zaczyna się przy rejestracji, gdzie zadawane są pytania dotyczące dolegliwości. Oczywiste przypadki otrzymują odpowiednią grupę i termin wizyty. W niejasnych sytuacjach pomaga Przychodnia pielęgniarka, która może poprosić o pomoc lekarza.

Na wizycie diagnostycznej pielęgniarka wykonuje badania, testy (np. przy infekcji) i wprowadza pacjenta do systemu z wywiadem. Następnie pacjent jest przypisany do właściwej grupy i umawiana jest wizyta u lekarza (lub bardzo żadko pacjent stwierdza, że porada pielęgniarska mu wystarczy). W procedurze Triaz POZ wyróżnia się kilka grup pacjentów:

  • Grupa 0: Pilni pacjenci, wymagający natychmiastowej pomocy. Pomoc udzielana jest bezzwłocznie, a dokumentację formalną rozwiązuje się po akcji ratunkowej. Miesięcznie obsługiwane są zwykle 1-2 takie przypadki.
  • Grupa 1: Pacjenci wymagający pomocy w danym dniu, ale nie stanowiący natychmiastowego zagrożenia życia. Wizyta w tej grupie wymaga wcześniejszej wizyty diagnostycznej pielęgniarki. Miesięcznie obsługiwanych jest 400-600 pacjentów.
  • Grupa 2: Pacjenci niezbyt pilni, np. z lekką infekcją, którzy przede wszystkim potrzebują zwolnienia lekarskiego. Wizyty w tej grupie są realizowane w pierwszym wolnym dniu lub jako dodatkowe za 3 dni, często poprzez teleporadę. Miesięcznie obsługiwanych jest 300-400 pacjentów.
  • Grupa 3: Pacjenci planowi, niepilni, wymagający zaświadczeń, konsultacji lub leczenia sanatoryjnego. Wizyty są umawiane na pierwszy pasujący termin lub za 3 tygodnie. Miesięcznie obsługiwanych jest 200-300 pacjentów.
  • Grupa 4: Pacjenci nie współpracujący, domagający się natychmiastowej wizyty u lekarza, niechętni poddaniu się procedurze triażowej. Wizyty w tej grupie realizowane są w pierwszym dostępnym terminie, kiedy lekarz ma zajęty nie więcej niż 25% czasu. Liczba pacjentów miesięcznie w tej grupie wynosi 0-2.
  • Grupa Z: Wizyty zaplanowane przez placówkę, takie jak szczepienia, bilanse, profilaktyka i kontrole, wynikające z decyzji lekarza po wizycie pacjenta. Ta grupa umożliwia lepsze planowanie świadczeń w skali roku i obsługiwanych jest 100-200 pacjentów miesięcznie.

Wprowadzenie procedury Triaz POZ miało pozytywny wpływ na pracę placówki, zwiększając zadowolenie lekarzy, pielęgniarek i rejestratorek. Pacjenci są zadowoleni z szybkiego zaopiekowania przez pielęgniarkę. Projekt pozwolił także na redukcję nadmiernych godzin pracy lekarzy i usprawnił wykorzystanie czasu. Podsumowując, Triaz POZ przyniósł wymierne korzyści dla pacjentów i personelu placówki. ???‍⚕️?‍⚕️

Czytaj całość
Projekt Triaż POZ

Naszym kolejnym finalistom konkursu „Przychodnia przyszłości” został projekt „Triaż POZ”

???‍⚕️ To innowacyjna procedura triażowa w POZ, usprawniająca przyjmowanie pacjentów i zarządzanie ich opieką. Pacjenci są kwalifikowani do różnych grup przed wizytą u lekarza, co determinuje termin przyjęcia i dalszy proces opieki. Procedura triażowa zaczyna się przy rejestracji, gdzie zadawane są pytania dotyczące dolegliwości. Oczywiste przypadki otrzymują odpowiednią grupę i termin wizyty. W niejasnych sytuacjach pomaga Przychodnia pielęgniarka, która może poprosić o pomoc lekarza.

Na wizycie diagnostycznej pielęgniarka wykonuje badania, testy (np. przy infekcji) i wprowadza pacjenta do systemu z wywiadem. Następnie pacjent jest przypisany do właściwej grupy i umawiana jest wizyta u lekarza (lub bardzo żadko pacjent stwierdza, że porada pielęgniarska mu wystarczy). W procedurze Triaz POZ wyróżnia się kilka grup pacjentów:

  • Grupa 0: Pilni pacjenci, wymagający natychmiastowej pomocy. Pomoc udzielana jest bezzwłocznie, a dokumentację formalną rozwiązuje się po akcji ratunkowej. Miesięcznie obsługiwane są zwykle 1-2 takie przypadki.
  • Grupa 1: Pacjenci wymagający pomocy w danym dniu, ale nie stanowiący natychmiastowego zagrożenia życia. Wizyta w tej grupie wymaga wcześniejszej wizyty diagnostycznej pielęgniarki. Miesięcznie obsługiwanych jest 400-600 pacjentów.
  • Grupa 2: Pacjenci niezbyt pilni, np. z lekką infekcją, którzy przede wszystkim potrzebują zwolnienia lekarskiego. Wizyty w tej grupie są realizowane w pierwszym wolnym dniu lub jako dodatkowe za 3 dni, często poprzez teleporadę. Miesięcznie obsługiwanych jest 300-400 pacjentów.
  • Grupa 3: Pacjenci planowi, niepilni, wymagający zaświadczeń, konsultacji lub leczenia sanatoryjnego. Wizyty są umawiane na pierwszy pasujący termin lub za 3 tygodnie. Miesięcznie obsługiwanych jest 200-300 pacjentów.
  • Grupa 4: Pacjenci nie współpracujący, domagający się natychmiastowej wizyty u lekarza, niechętni poddaniu się procedurze triażowej. Wizyty w tej grupie realizowane są w pierwszym dostępnym terminie, kiedy lekarz ma zajęty nie więcej niż 25% czasu. Liczba pacjentów miesięcznie w tej grupie wynosi 0-2.
  • Grupa Z: Wizyty zaplanowane przez placówkę, takie jak szczepienia, bilanse, profilaktyka i kontrole, wynikające z decyzji lekarza po wizycie pacjenta. Ta grupa umożliwia lepsze planowanie świadczeń w skali roku i obsługiwanych jest 100-200 pacjentów miesięcznie.

Wprowadzenie procedury Triaz POZ miało pozytywny wpływ na pracę placówki, zwiększając zadowolenie lekarzy, pielęgniarek i rejestratorek. Pacjenci są zadowoleni z szybkiego zaopiekowania przez pielęgniarkę. Projekt pozwolił także na redukcję nadmiernych godzin pracy lekarzy i usprawnił wykorzystanie czasu. Podsumowując, Triaz POZ przyniósł wymierne korzyści dla pacjentów i personelu placówki. ???‍⚕️?‍⚕️

Czytaj całość
szczegółowy opis wkrótce
Czytaj całość

Wiedza

Dla lekarzy, którzy chcą budować nową, lepszą przyszłość 🚀

Szukaj