Aktualności
Dla lekarzy, którzy chcą budować nową, lepszą przyszłość 🚀
Projekt: Doctor.One – następnym finalistą konkursu ,,Przychodnia Przyszłości” ??⚕️
Doctor.One to zarejestrowany w 2021 roku polski podmiot medyczny, który pozyskał do tej pory 12 mln PLN od polskich i międzynarodowych inwestorów na rozwój unikalnego podejścia do stałej opieki medycznej przywracającej zaufaną relację lekarz-pacjent. W 2022 r. został uznany za najlepszy startup medyczny podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. ??
Doctor.One to bezpieczny komunikator medyczny zastępujący nieformalną komunikację SMSową, mailową i w Social Media, dzięki któremu lekarze są w kontakcie wyłącznie ze swoimi stałymi pacjentami, których znają z wizyt stacjonarnych. Kontakt między lekarzem i pacjentem odbywa się asynchronicznie podczas codziennego wyznaczonego przez lekarza „wirtualnego obchodu”. ??
Aplikacja daje przestrzeń lekarzom do całościowej opieki nad pacjentami z chorobami przewlekłymi, ale też pozwala na rozwiązywanie spraw doraźnych, porządkując komunikację z pacjentami poza gabinetem i wynagradzając lekarza w modelu subskrypcyjnym. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi w bezpiecznym komunikatorze medycznym, przywracamy zaufaną relację lekarz-pacjent by skuteczniej utrzymywać ludzi w zdrowiu. W Doctor.One lekarz może skupić się na efektywnym i długofalowym dbaniu o zdrowie pacjentów, których zna, a pacjent może w każdej chwili napisać do swojego zaufanego lekarza. ?
Wyróżnienia i Nagrody ??
- Zwycięzca Start-up Challenge w kategorii „Health” na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
- Zwycięzca konkursu „Nephrohero”, organizowanego przez Warsaw Health Innovation Hub, Agencję Badań Medycznych i EIT Health
- Finalista programu InCredibles Sebastiana Kulczyka
- „Orzeł innowacji” Magazynu Rzeczpospolita 2022 – wyróżnienie jako „Startup z potencjałem Polska-Świat”
- Most Promising Polish Startups 2022 (EU Startups)
- HIMSS Lisbon 2023 – Nominee Best Digital Health Startup Pitch – jedyny startup z Europy Centralnej i Wschodniej nominowany do Top 20
- Laureat Innowacyjny Startup w kategorii Health 2023
- Finalista konkursu Naczelnej Izby Lekarskiej “Przychodnia Przyszłości” 2023 – za innowacje w opiece ambulatoryjnej
W dzisiejszym odcinku pragniemy przybliżyć Wam istotne zagadnienia związane z procesem testowania i wdrażania innowacji we współpracy z lekarzami. Wprowadzając nowe technologie, procedury czy narzędzia do środowiska medycznego, niezwykle ważne jest zapewnienie, że są one skuteczne, bezpieczne i przynoszą wartość dla pacjentów oraz personelu medycznego.
? Projekt realizowany był w partnerstwie z portalem medycznym Esculap.comNaszym kolejnym finalistom konkursu „Przychodnia przyszłości” został projekt „Triaż POZ”
???⚕️ To innowacyjna procedura triażowa w POZ, usprawniająca przyjmowanie pacjentów i zarządzanie ich opieką. Pacjenci są kwalifikowani do różnych grup przed wizytą u lekarza, co determinuje termin przyjęcia i dalszy proces opieki. Procedura triażowa zaczyna się przy rejestracji, gdzie zadawane są pytania dotyczące dolegliwości. Oczywiste przypadki otrzymują odpowiednią grupę i termin wizyty. W niejasnych sytuacjach pomaga pielęgniarka, która może poprosić o pomoc lekarza.Na wizycie diagnostycznej pielęgniarka wykonuje badania, testy (np. przy infekcji) i wprowadza pacjenta do systemu z wywiadem. Następnie pacjent jest przypisany do właściwej grupy i umawiana jest wizyta u lekarza (lub bardzo żadko pacjent stwierdza, że porada pielęgniarska mu wystarczy). W procedurze Triaz POZ wyróżnia się kilka grup pacjentów:
- Grupa 0: Pilni pacjenci, wymagający natychmiastowej pomocy. Pomoc udzielana jest bezzwłocznie, a dokumentację formalną rozwiązuje się po akcji ratunkowej. Miesięcznie obsługiwane są zwykle 1-2 takie przypadki.
- Grupa 1: Pacjenci wymagający pomocy w danym dniu, ale nie stanowiący natychmiastowego zagrożenia życia. Wizyta w tej grupie wymaga wcześniejszej wizyty diagnostycznej pielęgniarki. Miesięcznie obsługiwanych jest 400-600 pacjentów.
- Grupa 2: Pacjenci niezbyt pilni, np. z lekką infekcją, którzy przede wszystkim potrzebują zwolnienia lekarskiego. Wizyty w tej grupie są realizowane w pierwszym wolnym dniu lub jako dodatkowe za 3 dni, często poprzez teleporadę. Miesięcznie obsługiwanych jest 300-400 pacjentów.
- Grupa 3: Pacjenci planowi, niepilni, wymagający zaświadczeń, konsultacji lub leczenia sanatoryjnego. Wizyty są umawiane na pierwszy pasujący termin lub za 3 tygodnie. Miesięcznie obsługiwanych jest 200-300 pacjentów.
- Grupa 4: Pacjenci nie współpracujący, domagający się natychmiastowej wizyty u lekarza, niechętni poddaniu się procedurze triażowej. Wizyty w tej grupie realizowane są w pierwszym dostępnym terminie, kiedy lekarz ma zajęty nie więcej niż 25% czasu. Liczba pacjentów miesięcznie w tej grupie wynosi 0-2.
- Grupa Z: Wizyty zaplanowane przez placówkę, takie jak szczepienia, bilanse, profilaktyka i kontrole, wynikające z decyzji lekarza po wizycie pacjenta. Ta grupa umożliwia lepsze planowanie świadczeń w skali roku i obsługiwanych jest 100-200 pacjentów miesięcznie.
Wprowadzenie procedury Triaz POZ miało pozytywny wpływ na pracę placówki, zwiększając zadowolenie lekarzy, pielęgniarek i rejestratorek. Pacjenci są zadowoleni z szybkiego zaopiekowania przez pielęgniarkę. Projekt pozwolił także na redukcję nadmiernych godzin pracy lekarzy i usprawnił wykorzystanie czasu. Podsumowując, Triaz POZ przyniósł wymierne korzyści dla pacjentów i personelu placówki. ???⚕️?⚕️
Projekt PREwywiad to wstępna ankieta online dostępna przed konsultacją z pracownikiem medycznym. Dzięki niej Pacjent jest przygotowany lepiej do wizyty, a pracownik medyczny może efektywniej wykorzystać czas konsultacji. ??
Zbieranie informacji od Pacjenta przed wizytą niesie za sobą wiele korzyści, między innymi:
- Lekarz ma więcej czasu dla Pacjenta ⏱️?⚕️
- Skracamy czas obsługi recepcji ⏳?♀️
- Uzupełnienie danych przez Pacjenta w dowolnym przez niego czasie ?⏰
Pre wywiad pełniąc funkcję komunikacyjnego mostu między lekarzami a pacjentami, kształtuje także odpowiedzialność za własne zdrowie, umożliwiając współpracę w dążeniu do celów zdrowotnych. Dzięki temu procesowi, pacjenci zdobywają lepsze zrozumienie swojego stanu zdrowia, świadomość czynników wpływających na ich dobrostan oraz bardziej świadomie podejmują decyzje dotyczące profilaktyki, diety i stylu życia. ??
Usługa ankiety jest zależna m.in. od wieku, płci, lokalizacji świadczenia, a co najważniejsze odpowiedzi Pacjentów są widoczne w dokumentacji medycznej. ??️
Obecnie przez Pacjentów zostało wykonanych ponad 2 mln ankiet! ??
Zapraszamy do kontynuacji projektu PREwywiad, który wnosi wartość w opiece zdrowotnej i umożliwia lepszą współpracę między pacjentami a lekarzami. ??
Wiedza
Dla lekarzy, którzy chcą budować nową, lepszą przyszłość 🚀