Wiedza

Dla lekarzy, którzy chcą budować nową, lepszą przyszłość 🚀

konkurs przychodnia przyszłości

Pre wywiad

Projekt PREwywiad? Pre wywiad dla finalistów konkursu "Przychodnia Przyszłość"

Projekt PREwywiad to wstępna ankieta online dostępna przed konsultacją z pracownikiem medycznym. Dzięki niej Pacjent jest przygotowany lepiej do wizyty, a pracownik medyczny może efektywniej wykorzystać czas konsultacji. ??

Zbieranie informacji od Pacjenta przed wizytą niesie za sobą wiele korzyści, między innymi:

  • Lekarz ma więcej czasu dla Pacjenta ⏱️?‍⚕️
  • Skracamy czas obsługi recepcji ⏳?‍♀️
  • Uzupełnienie danych przez Pacjenta w dowolnym przez niego czasie ?⏰

Pre wywiad pełniąc funkcję komunikacyjnego mostu między lekarzami a pacjentami, kształtuje także odpowiedzialność za własne zdrowie, umożliwiając współpracę w dążeniu do celów zdrowotnych. Dzięki temu procesowi, pacjenci zdobywają lepsze zrozumienie swojego stanu zdrowia, świadomość czynników wpływających na ich dobrostan oraz bardziej świadomie podejmują decyzje dotyczące profilaktyki, diety i stylu życia. ??

Usługa ankiety jest zależna m.in. od wieku, płci, lokalizacji świadczenia, a co najważniejsze odpowiedzi Pacjentów są widoczne w dokumentacji medycznej. ??️

Obecnie przez Pacjentów zostało wykonanych ponad 2 mln ankiet! ??

Zapraszamy do kontynuacji projektu PREwywiad, który wnosi wartość w opiece zdrowotnej i umożliwia lepszą współpracę między pacjentami a lekarzami. ??

Czytaj całość
Projekt PREwywiad? Pre wywiad dla finalistów konkursu „Przychodnia Przyszłość”

Projekt PREwywiad to wstępna ankieta online dostępna przed konsultacją z pracownikiem medycznym. Dzięki niej Pacjent jest przygotowany lepiej do wizyty, a pracownik medyczny może efektywniej wykorzystać czas konsultacji. ??

Zbieranie informacji od Pacjenta przed wizytą niesie za sobą wiele korzyści, między innymi:

  • Lekarz ma więcej czasu dla Pacjenta ⏱️?‍⚕️
  • Skracamy czas obsługi recepcji ⏳?‍♀️
  • Uzupełnienie danych przez Pacjenta w dowolnym przez niego czasie ?⏰

Pre wywiad pełniąc funkcję komunikacyjnego mostu między lekarzami a pacjentami, kształtuje także odpowiedzialność za własne zdrowie, umożliwiając współpracę w dążeniu do celów zdrowotnych. Dzięki temu procesowi, pacjenci zdobywają lepsze zrozumienie swojego stanu zdrowia, świadomość czynników wpływających na ich dobrostan oraz bardziej świadomie podejmują decyzje dotyczące profilaktyki, diety i stylu życia. ??

Usługa ankiety jest zależna m.in. od wieku, płci, lokalizacji świadczenia, a co najważniejsze odpowiedzi Pacjentów są widoczne w dokumentacji medycznej. ??️

Obecnie przez Pacjentów zostało wykonanych ponad 2 mln ankiet! ??

Zapraszamy do kontynuacji projektu PREwywiad, który wnosi wartość w opiece zdrowotnej i umożliwia lepszą współpracę między pacjentami a lekarzami. ??

Czytaj całość
KONKURS PRZYCHODNIA PRZYSZŁOŚCI

Profilaktyka i opieka koordynowana na wsi

Konkurs "Przychodnia Przyszłości"Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym finalistą Konkursu "Przychodnia Przyszłości"

Nasza innowacja polega na aktywnym objęciu pacjentów programami profilaktycznymi (program profilaktyki Chorób Układu Krążenia, Profilaktyka40+) oraz aktywnym objęciu opieką koordynowaną wszystkich pacjentów przychodni z chorobami z zakresu opieki koordynowanej. Głównym celem rozwiązania jest agregacja świadczeń POZ i stworzenie procesu, w którym wysokiej jakości usługi świadczone są kompleksowo. ??

Znaczna część pacjentów kwalifikuje się do udziału we wszystkich projektach, dlatego stworzyliśmy wspólną listę pacjentów, uwzględniającą kwalifikacje do działań profilaktycznych i koordynacyjnych. Po 7 miesiącach od wdrożenia innowacji osiągnęliśmy: ??

  • Objęcie pacjentów programem profilaktyki ChUK: >74% ??
  • Objęcie pacjentów programem Profilaktyka40+: 51% ??
  • Objęcie >700 pacjentów opieką koordynowaną ??‍⚕️

Efektem wdrożenia innowacji jest zadowolenie pacjentów:

  • Ankieta satysfakcji: >98% pacjentów jest zadowolona z opieki medycznej i poleciłaby naszą przychodnię innym ??
  • Ilość nowych deklaracji: w ciągu 7 ostatnich miesięcy (od wdrożenia rozwiązania) populacja zwiększyła się o ok. 13% pacjentów ??
  • Wzrost bezpieczeństwa opieki: objęcie opieką czynną w koordynacji >700 pacjentów ??
  • ChUK: wykrycie na wczesnym etapie wysokiego ryzyka sercowo-naczyniowego ❤️?

Personel docenia zmianę. Lekarze specjaliści i rezydenci zwracają uwagę na pracę według planu opieki, większe możliwości diagnostyczne, system premiowy oraz mniej wizyt przypadkowych. Liczba wizyt zmniejszyła się o ok. 10%, a porad receptowych o 70% w porównaniu z analogicznymi okresami ubiegłych lat. Zaoszczędzony czas umożliwia lepszą opiekę nad pacjentami z chorobami przewlekłymi. ??

Koordynator zarządza terminarzem wizyt i Indywidualnymi Planami Opieki. Pacjenci nie dzwonią o powtórzenie recept i skierowanie na badania, bo mają dostęp do leków między wizytami, a badania są regularne, zgodnie z EBM. Umożliwia to planowanie z wyprzedzeniem grafiku personelu, usług zewnętrznych (konsultacje kardiologiczne), zakupów sprzętu (np. Holter RR, aparat USG), wykorzystania budżetu opieki koordynowanej, zwiększając rentowność placówki. ???

Wdrożenie naszej innowacji jest możliwe w małym i dużym POZ. ??

Aby zacząć, potrzebne jest:

  • Zarządzanie zmianą: ustalenie nowych zadań, ról w zespole, sposobów weryfikacji, zatrudnienie koordynatora, ułożenie jego pracy i mierników efektywności. ??
  • Uporządkowanie populacji po kodach ICD-10. ??
  • Stworzenie listy pacjentów do objęcia opieką koordynowaną i zaproszenia do udziału w profilaktyce. ??
  • Uruchomienie centrali telefonicznej do generowania raportów. ??
  • Udzielanie regularnego feedbacku zespołowi i bieżąca analiza rozwiązań. ??
Czytaj całość
Konkurs „Przychodnia Przyszłości”Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym finalistą Konkursu „Przychodnia Przyszłości”

Nasza innowacja polega na aktywnym objęciu pacjentów programami profilaktycznymi (program profilaktyki Chorób Układu Krążenia, Profilaktyka40+) oraz aktywnym objęciu opieką koordynowaną wszystkich pacjentów przychodni z chorobami z zakresu opieki koordynowanej. Głównym celem rozwiązania jest agregacja świadczeń POZ i stworzenie procesu, w którym wysokiej jakości usługi świadczone są kompleksowo. ??

Znaczna część pacjentów kwalifikuje się do udziału we wszystkich projektach, dlatego stworzyliśmy wspólną listę pacjentów, uwzględniającą kwalifikacje do działań profilaktycznych i koordynacyjnych. Po 7 miesiącach od wdrożenia innowacji osiągnęliśmy: ??

  • Objęcie pacjentów programem profilaktyki ChUK: >74% ??
  • Objęcie pacjentów programem Profilaktyka40+: 51% ??
  • Objęcie >700 pacjentów opieką koordynowaną ??‍⚕️

Efektem wdrożenia innowacji jest zadowolenie pacjentów:

  • Ankieta satysfakcji: >98% pacjentów jest zadowolona z opieki medycznej i poleciłaby naszą przychodnię innym ??
  • Ilość nowych deklaracji: w ciągu 7 ostatnich miesięcy (od wdrożenia rozwiązania) populacja zwiększyła się o ok. 13% pacjentów ??
  • Wzrost bezpieczeństwa opieki: objęcie opieką czynną w koordynacji >700 pacjentów ??
  • ChUK: wykrycie na wczesnym etapie wysokiego ryzyka sercowo-naczyniowego ❤️?

Personel docenia zmianę. Lekarze specjaliści i rezydenci zwracają uwagę na pracę według planu opieki, większe możliwości diagnostyczne, system premiowy oraz mniej wizyt przypadkowych. Liczba wizyt zmniejszyła się o ok. 10%, a porad receptowych o 70% w porównaniu z analogicznymi okresami ubiegłych lat. Zaoszczędzony czas umożliwia lepszą opiekę nad pacjentami z chorobami przewlekłymi. ??

Koordynator zarządza terminarzem wizyt i Indywidualnymi Planami Opieki. Pacjenci nie dzwonią o powtórzenie recept i skierowanie na badania, bo mają dostęp do leków między wizytami, a badania są regularne, zgodnie z EBM. Umożliwia to planowanie z wyprzedzeniem grafiku personelu, usług zewnętrznych (konsultacje kardiologiczne), zakupów sprzętu (np. Holter RR, aparat USG), wykorzystania budżetu opieki koordynowanej, zwiększając rentowność placówki. ???

Wdrożenie naszej innowacji jest możliwe w małym i dużym POZ. ??

Aby zacząć, potrzebne jest:

  • Zarządzanie zmianą: ustalenie nowych zadań, ról w zespole, sposobów weryfikacji, zatrudnienie koordynatora, ułożenie jego pracy i mierników efektywności. ??
  • Uporządkowanie populacji po kodach ICD-10. ??
  • Stworzenie listy pacjentów do objęcia opieką koordynowaną i zaproszenia do udziału w profilaktyce. ??
  • Uruchomienie centrali telefonicznej do generowania raportów. ??
  • Udzielanie regularnego feedbacku zespołowi i bieżąca analiza rozwiązań. ??
Czytaj całość
SZKOLENIE

Zasady postępowania z danymi pacjenta w pracy lekarza

Wykładowca

Wykładowca:

dr Paweł Kaźmierczyk - Specjalizuje się w szerokorozumianym prawie medycznym, w szczególności w prawach pacjenta, zasadach prowadzenia działalności leczniczej i wykonywania zawodów medycznych, prawnych aspektach związanych z e-zdrowiem, telemedycyną i sztuczną inteligencją w ochronie zdrowia, badaniami klinicznymi, a także przetwarzaniem danych medycznych, komunikacją oraz obiegiem informacji w systemie ochrony zdrowia. Jako prawnik doradza m.in. podmiotom wykonującym działalność leczniczą, firmom farmaceutycznym, dostawcom usług IT dla sektora ochrony zdrowia, start-upom medycznym oraz jednostkom samorządu terytorialnego i instytucjom publicznym działającym w ochronie zdrowia. Jest zaangażowany w projekty realizowane przez fundację Telemedycznej Grupy Roboczej, Radę ds. Interoperacyjności przy Centrum E-Zdrowia, Koalicję AI w zdrowiu, Grupę NIL IN. Koordynuje merytoryczne prace nad projektem kodeksu postępowania dla sektora ochrony zdrowia. Jest członkiem zespołu ekspertów ds. ochrony zdrowia przy Rzeczniku Praw Obywatelskich.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wybranymi, kluczowymi obowiązkami związanymi z ochroną danych medycznych. Uczestnik szkolenia powinien mieć po nim świadomość kluczowych wymogów wynikających z zasad prowadzenia dokumentacji medycznej oraz ochrony danych medycznych, zarówno z perspektywy pracownika podmiotu leczniczego, jak i osoby prowadzącej samodzielną praktykę.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe zagadnienia: kluczowe pojęcia, podstawy prawne i zasady przetwarzania danych;
  2. Obowiązku administratora danych: obowiązki informacyjne i organizacyjne, ocena ryzyka i DPIA;
  3. Prawa osób, których dane dotyczą z uwzględnieniem regulacji prawno-medycznych;
  4. Zasady dostępu do danych i zawierania umów powierzenia przetwarzania;
  5. Zasady postępowania przy naruszeniu danych i możliwa odpowiedzialność;
  6. Inne szczegółowe zagadnienia, np. postępowanie z danymi w ramach badań klinicznych;
  7. Pytania i dyskusja.
Czytaj całość
Wykładowca

Wykładowca:

dr Paweł Kaźmierczyk – Specjalizuje się w szerokorozumianym prawie medycznym, w szczególności w prawach pacjenta, zasadach prowadzenia działalności leczniczej i wykonywania zawodów medycznych, prawnych aspektach związanych z e-zdrowiem, telemedycyną i sztuczną inteligencją w ochronie zdrowia, badaniami klinicznymi, a także przetwarzaniem danych medycznych, komunikacją oraz obiegiem informacji w systemie ochrony zdrowia. Jako prawnik doradza m.in. podmiotom wykonującym działalność leczniczą, firmom farmaceutycznym, dostawcom usług IT dla sektora ochrony zdrowia, start-upom medycznym oraz jednostkom samorządu terytorialnego i instytucjom publicznym działającym w ochronie zdrowia. Jest zaangażowany w projekty realizowane przez fundację Telemedycznej Grupy Roboczej, Radę ds. Interoperacyjności przy Centrum E-Zdrowia, Koalicję AI w zdrowiu, Grupę NIL IN. Koordynuje merytoryczne prace nad projektem kodeksu postępowania dla sektora ochrony zdrowia. Jest członkiem zespołu ekspertów ds. ochrony zdrowia przy Rzeczniku Praw Obywatelskich.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wybranymi, kluczowymi obowiązkami związanymi z ochroną danych medycznych. Uczestnik szkolenia powinien mieć po nim świadomość kluczowych wymogów wynikających z zasad prowadzenia dokumentacji medycznej oraz ochrony danych medycznych, zarówno z perspektywy pracownika podmiotu leczniczego, jak i osoby prowadzącej samodzielną praktykę.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe zagadnienia: kluczowe pojęcia, podstawy prawne i zasady przetwarzania danych;
  2. Obowiązku administratora danych: obowiązki informacyjne i organizacyjne, ocena ryzyka i DPIA;
  3. Prawa osób, których dane dotyczą z uwzględnieniem regulacji prawno-medycznych;
  4. Zasady dostępu do danych i zawierania umów powierzenia przetwarzania;
  5. Zasady postępowania przy naruszeniu danych i możliwa odpowiedzialność;
  6. Inne szczegółowe zagadnienia, np. postępowanie z danymi w ramach badań klinicznych;
  7. Pytania i dyskusja.
Czytaj całość
Konkurs ,,Przychodnia przyszłości''

Patient Need Management

Projekt Przychodnia Przyszłości? Zapraszamy do zapoznania się z następnym projektem, który uzyskał tytuł finalisty konkursu ,,Przychodnia Przyszłości” organizowanego przez NIL IN. ?

Patient Need Management (PNM) – jest to stabilne, rozbudowane i elastyczne narzędzie umożliwiające zarządzanie Potrzebą Pacjenta w ramach świadczonych usług. Systemem wspiera Pacjentów, którzy chcą umówić się na wybraną usługę. ??

Za pomocą dedykowanych pytań, kieruje on do świadczenia lub informacji odpowiadających na wskazane dolegliwości oraz potrzeby. ??

Ważne jest dla nas, aby Pacjent:

  • wskazując nam jaką ma dolegliwość, został pokierowany do właściwego specjalisty, ??‍⚕️
  • przyszedł przygotowany do wizyty. Dlatego informujemy, w wybranych ścieżkach, że powinien mieć ważne wyniki badań, a jeśli nie ma, to prosimy o ich wykonanie lub kierujemy do lekarza internisty po odpowiednie skierowania. ??
  • w przypadku gdy nie ma konieczności konsultacji z lekarzem jak np. potrzeba odnowienia recepty, został bezpośrednio przekierowany na Portalu Pacjenta do zakładki, gdzie może wysłać prośbę o wystawienie recepty do lekarza. ??
  • zdobywał wiedzę, jak pomóc sobie czy dziecku przy wybranych dolegliwościach jak np. katar, kaszel czy gorączka. System PNM proponuje w wybranych ścieżkach przekierowanie na strony www z takimi informacjami. ??️

Dodatkowo Patient Need Management wyróżnia profesjonalne wykorzystanie bazy graficznej, dzięki czemu:

  • obsługujemy dużą liczbę danych i użytkowników jednocześnie, bez wpływu na wydajność systemu. ??
  • dysponujemy elastycznym modelem danych, pozwalającym na szybsze i bardziej efektywne wytwarzanie oprogramowania. ??
  • utrzymujemy zgodność z trendami w dziedzinie Big Data, które wymagają nowych i bardziej zaawansowanych narzędzi do przechowywania, przetwarzania i analizy dużych ilości danych. ??

Obecnie mamy ponad 53 000 000 przeprowadzonych ankiet koordynujących. ???

Zachęcamy do skorzystania z naszego systemu, który pomaga w dbaniu o zdrowie Pacjentów i zapewnia lepszą organizację świadczonych usług medycznych. ??

Czytaj całość
Projekt Przychodnia Przyszłości? Zapraszamy do zapoznania się z następnym projektem, który uzyskał tytuł finalisty konkursu ,,Przychodnia Przyszłości” organizowanego przez NIL IN. ?

Patient Need Management (PNM) – jest to stabilne, rozbudowane i elastyczne narzędzie umożliwiające zarządzanie Potrzebą Pacjenta w ramach świadczonych usług. Systemem wspiera Pacjentów, którzy chcą umówić się na wybraną usługę. ??

Za pomocą dedykowanych pytań, kieruje on do świadczenia lub informacji odpowiadających na wskazane dolegliwości oraz potrzeby. ??

Ważne jest dla nas, aby Pacjent:

  • wskazując nam jaką ma dolegliwość, został pokierowany do właściwego specjalisty, ??‍⚕️
  • przyszedł przygotowany do wizyty. Dlatego informujemy, w wybranych ścieżkach, że powinien mieć ważne wyniki badań, a jeśli nie ma, to prosimy o ich wykonanie lub kierujemy do lekarza internisty po odpowiednie skierowania. ??
  • w przypadku gdy nie ma konieczności konsultacji z lekarzem jak np. potrzeba odnowienia recepty, został bezpośrednio przekierowany na Portalu Pacjenta do zakładki, gdzie może wysłać prośbę o wystawienie recepty do lekarza. ??
  • zdobywał wiedzę, jak pomóc sobie czy dziecku przy wybranych dolegliwościach jak np. katar, kaszel czy gorączka. System PNM proponuje w wybranych ścieżkach przekierowanie na strony www z takimi informacjami. ??️

Dodatkowo Patient Need Management wyróżnia profesjonalne wykorzystanie bazy graficznej, dzięki czemu:

  • obsługujemy dużą liczbę danych i użytkowników jednocześnie, bez wpływu na wydajność systemu. ??
  • dysponujemy elastycznym modelem danych, pozwalającym na szybsze i bardziej efektywne wytwarzanie oprogramowania. ??
  • utrzymujemy zgodność z trendami w dziedzinie Big Data, które wymagają nowych i bardziej zaawansowanych narzędzi do przechowywania, przetwarzania i analizy dużych ilości danych. ??

Obecnie mamy ponad 53 000 000 przeprowadzonych ankiet koordynujących. ???

Zachęcamy do skorzystania z naszego systemu, który pomaga w dbaniu o zdrowie Pacjentów i zapewnia lepszą organizację świadczonych usług medycznych. ??

Czytaj całość
VideoCamera
podcast

? inTALK odc. 8. Medycyna XXI wieku: Nowoczesne Wyroby i Technologie Medyczne

? W dzisiejszym odcinku, wkroczymy w świat medycyny XXI wieku, by zgłębić temat nowoczesnych technologii medycznych.

? Rozpoczniemy naszą podróż od niebywałego postępu, jaki dokonał się w dziedzinie medycyny w ostatnich latach. Nowoczesne technologie medyczne nie tylko przyczyniły się do poprawy zdrowia pacjentów, ale także zrewolucjonizowały podejście do diagnostyki, terapii i opieki nad pacjentami.

?Po więcej odcinków zapraszamy na nasza stronę internetową: www.nilin.org.pl

? Projekt realizowany był w partnerstwie z portalem medycznym Esculap.com
Czytaj całość

? W dzisiejszym odcinku, wkroczymy w świat medycyny XXI wieku, by zgłębić temat nowoczesnych technologii medycznych.

? Rozpoczniemy naszą podróż od niebywałego postępu, jaki dokonał się w dziedzinie medycyny w ostatnich latach. Nowoczesne technologie medyczne nie tylko przyczyniły się do poprawy zdrowia pacjentów, ale także zrewolucjonizowały podejście do diagnostyki, terapii i opieki nad pacjentami.

?Po więcej odcinków zapraszamy na nasza stronę internetową: www.nilin.org.pl

? Projekt realizowany był w partnerstwie z portalem medycznym Esculap.com
Czytaj całość

Wiedza

Dla lekarzy, którzy chcą budować nową, lepszą przyszłość 🚀

Szukaj